De vereniging

Welkom op de website van de Clun Forest Schapenvereniging in Nederland. Een bloeiende vereniging met ongeveer 100 leden, verspreid over heel Nederland.

De vereniging heeft tot doel het in stand houden en de verbetering van het Clun Forest schaap en de behartiging van de belangen van de leden, die deze schapen houden. Onder andere door voorlichting over het fokken en houden van Clun Forest schapen, zowel op foktechnische als economische aspecten. Met vragen hierover kunt altijd bij een van de bestuursleden in uw regio terecht. Dat geldt ook voor vragen over de stamboekadministratie die voor onze vereniging wordt bijgehouden door de NSFO en voor de zwoegerziekte- en scrapieprogramma´s van de NSFO of de Gezondheidsdienst voor Dieren.

De vereniging organiseert allerlei activiteiten, zoals keuringen, presentaties op manifestaties, lammerenkijkdag en lammereninspectie. Dat stimuleert ook het onderling contact tussen de leden.
Verder helpt de vereniging mee bij de import van Clun Forest schapen uit Engeland om voor bloedverversing te zorgen.

Onze vereniging is ook aangesloten bij het Platform Kleinschalige Schapen- en Geitenhouderij.
Daarin werken wij samen om de belangen van onze veelal hobbymatige leden zo goed mogelijk te behartigen. Bijvoorbeeld op het gebied van Q-koorts regels, myasis, I & R kosten, transport en dergelijke.

Indien u meer informatie wenst, lid wilt worden van de vereniging of van plan bent Clun Forest schapen te gaan houden, kunt u altijd contact opnemen met een van de bestuursleden uit uw regio. U kunt ook een e-mail sturen naar: info@clunforest.nl